Ons onderwijsDe Oranje-Nassau speelt een essentiële rol in het toekomstig succes van haar leerlingen. Onze focus ligt op leren – en leren mag leuk zijn! Binnen ons basisonderwijs krijgt ieder kind de ruimte om tot zijn of haar recht te komen, met de zorg en aandacht die daarbij nodig is. We kijken doelgericht naar wat werkt – voor dit kind, voor deze groep. Dat vraagt om bewuste keuzes van de leerkracht, een doordachte organisatie én een passend aanbod van leerstof. Door rust, orde en structuur te bieden, en door kinderen positief en met vertrouwen te benaderen, creëren we een veilige leeromgeving waarin ontwikkeling centraal staat. Er wordt goed onderwijs gegeven door een betrokken en gedreven team! In ons basisonderwijs wordt gewerkt met jaarklassen. Dat wil zeggen dat de leerlingen zijn ingedeeld in leeftijdsgroepen. Op dit moment zijn de groepen 1 t/m 8 verdeeld over 10 groepen (ongeveer 210 leerlingen).
Klaar voor de toekomstOnze leerlingen maken deel uit van een school, een wijk, een land, maar zijn ook wereldburgers. Om onze leerlingen klaar te maken voor de toekomst nemen vakken als wereldoriëntatie, Engels en burgerschap een belangrijke plaats in, in ons lesprogramma. Om de zelfstandigheid en betrokkenheid van de kinderen te vergroten wordt er gewerkt met een planbord, een keuzetaak en digitale middelen als chromebooks. Door onderwijs op maat, opbrengst gericht werken, samenwerkend leren en een breed vakkenpakket sluiten wij aan bij de persoonlijke ontwikkeling en talenten van onze kinderen.
Pedagogisch klimaatEen goed pedagogisch klimaat in de groepen is de basis van waaruit we werken. Structuur en persoonlijke aandacht vinden wij belangrijk voor de concentratie en de ontwikkeling van onze kinderen. Een goed pedagogisch klimaat is een voorwaarde om je te kunnen ontwikkelen. Het is belangrijk dat kinderen met plezier naar school gaan, dat je mag zijn wie je bent en met anderen kunt samenwerken. Een goede sfeer, een plek waar je je veilig voelt, daar werken we met elkaar aan.
Continu verbeterenBij de 'continu verbeterbenadering' worden onze leerlingen actief betrokken bij de missie, gedragsregels en de doelen in de groep en op persoonlijk niveau. Vragen die centraal staan zijn:
In ons onderwijs zijn kinderen eigenaar van hun eigen leerproces. Op school werken wij met data-muren, groepsdoelen en persoonlijke doelen. Onze leerkrachten en pedagogisch medewerkers voeren gesprekken met ouders en kinderen, waarbij het kind een duidelijke inbreng heeft.
LeesschoolBasisschool Oranje-Nassau is een leesschool. Wij vinden lezen belangrijk en verhogen de leesmotivatie van de kinderen door leesbevorderende activiteiten en werkvormen structureel toe te passen binnen onze school. Door onze inspanningen zijn de leesresultaten hoog. Goed kunnen lezen is een voorwaarde voor zowel succes op school alsook succesvol functioneren in onze samenleving. Leesvaardigheid is de sleutel om te kunnen participeren op politiek, sociaal en economisch gebied, maar ook bij culturele activiteiten en in de vrije tijd. De leeservaringen van kinderen op een basisschool bepalen voor een groot deel het latere leesgedrag.
|
| Neem contact op
| Zoeken
Kindcentrum Oranje-NassauLeeuwerikstraat 7 Hoofdgebouw Kinderopvang Peuterspeelzaal, BSO en TSO
|